miercuri, 7 aprilie 2010

Rotisare la temperatura ridicata


Este o metoda care se pare c-a prins ''curaj'' si e folosita cu succes la rotisarea multor feluri de tipuri de carne (pui, curcan, vita, porc, miel)

Am incercat aseara pe un pui si a iesit o minune suculenta si gustoasa.
Timp de coacere 50-60 de minute
Cuptorul se incinge la 500F (260C)

Puiul se spala bine, se sareaza si pipereaza. Cu interiorul am procedat la fel, apoi am pus o lingura de unt, 4 catei de usturoi curatati si am infundat/astupat (LOL) puiul cu o jumatate de lamaie.
Am pus puiul intr-o tava ce merge la cuptor, am adaugat 200ml lichid (apa, supa de pui, vin ..) si-am dat totul la cuptorul incins in prealabil pt 50 de minute. Am marit la 550F pt ca-l vroiam mai rumenit si l-am mai lasat inca 10 minute. Cand il intepati, sucul scurs trebuie sa fie limpede, daca e sangeriu mai trebuie lasat putin la cuptor. Insa un pui de marime normala este gata in intervalul celor 50-60 de minute descrise mai sus.

Este minunat si cald langa un piure de cartofi si-o salata la alegere si rece, intr-un sandwich.
In interiorul puiului s-a format un sos foarte gustos, il puteti picura peste piure ori peste carnea din farfurie.

3 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

vai ce bine arata....imi lasa gura apa!

Florin spunea...

too bad ca pe la noi cuptoarele pe gaz se opresc pe la 240C / 465F, iar cele electrice bat pana spre 260C / 500F... :)

Andreea spunea...

@just me, foarte bun a fost :)

@Florin :) cele elctrice bat pana la 550F chiar. Merci de info, dar cred ca 240C e suficient de mare pt a incerca metoda. Carnea probabil va sta cateva minute in plus. Acum ma duc sa-ti spun ceva next door :)

Trimiteți un comentariu