luni, 5 aprilie 2010

Fenicul gratinat


Vai ca uratica e poza, insa ar fi pacat sa va lasati impiedicati de ea si sa nu incercati reteta, pt ca este excelenta.

A fost prima incercare, mi-a placut foarte mult cu o mica nota, e un fel superb daca-i mancat in aceeasi zi. A 2-a zi nu m-a mai incantat atat de tare. :)

2 feniculi cu verdeata
suc de la o jumatate de lamaie
100g gorgonzola/camembert taiat cuburi sau pecorino dat pe razatoarea mica
2 linguri de cognac
2 linguri smantana (sau frisca lichida neindulcita)
50-100g sunca fiarta feliata apoi taiata patratele
1 esalota tocata foarte marunt
1 lingura ulei
4 rosii taiate cuburi, fara piele si seminte (sau o conserva de rosii fara piele)
piper

- Se curata feniculul, se taie verdeata, se taie in doua si se scot foile una dintr-alta apoi se pun la fiert 5-10 minute in apa cu sare si sucul de lamaie.
- Branza + coniacul + smantana se amesteca intr-o pasta, apoi se adauga sunca
- Ceapa se caleste in ulei, se adauga rosiile.
- Rosiile din conserva trebuie lasate pe foc ceva mai mult, pana se evapora lichidul

Montam bunatatea

- intr-o forma ce merge la cuptor punem un pat din rosii, asezam artistic foile de fenicul si turnam peste fiecare cate putin sos de branza
- se da la cuptorul preincalzit la 420F pe gratarul cel mai de sus pana incepe branza sa se topeasca (cateva minute)
- se decoreaza cu verdeata
- se potriveste cu un vin rosu

2 comentarii:

Momo spunea...

suna tare apetisant,eu sunt o mare mincatoare de fenicul!

Andreea spunea...

eu am luat prima inghititura cu precautie LOL apoi am mancat jumatate de tava :O :))

Trimiteți un comentariu