joi, 18 martie 2010

Cinnamon rolls


Ieri dupa ce-am privit pozele Gabrielei Cara si m-am amuzat citind explicatiile sotului ei ( finalul a fost de-a dreptul hilar) mi-am promis c-o sa incerc si eu reteta in curand.

''Curandul'' a fost de data aceasta, instant. :))

Am modificat putin reteta dupa gusturile noastre.

Incingeti cuptorul la 375F.

Aluat:

*700g faina + 40g drojdie proaspata (14g drojdie uscata instant)+ 100g zahar+ 80-100ml ulei (samburi de struguri sau floarea soarelui)+ jumatate de lingurita de sare + aproximativ 300ml lapte (incepeti cu 250ml)+ 2 oua intregi + 1 galbenus

- drojdia se pune la dospit in 200ml lapte caldut amestecat cu 1 lingura de zahar
- faina se cerne cu sita si se amesteca cu zaharul
- se face in mijlocul ei o adancitura in care adaugam ouale, presarate cu sarea, uleiul, drojdia dospita si restul de lapte daca mai este nevoie
- se framanta coca pana se obtine un aluat fin si elastic
- il presaram cu faina (vezi metoda Bertinet) si-l lasam la dospit, intr-un castron acoperit, pana-si dubleaza volumul (minim o ora)

Umplutura:

* 200g zahar brun +2 lingurite rase se scortisoara + 80g unt

Glazura:

*90g unt + 90g branza Philadelphia+ 150g zahar pudra (l-am macinat in rasnita de cafea pt ca zaharul pudra din comert are amidon si nu-mi place) + cateva picaturi de esenta de vanilie
*2 pumni de nuci pecans tocate grosier (in lipsa, puteti folosi si nuci obisnuite)

- se amesteca toate si se lasa deoparte pana vor fi gata coapte cuiburile (de viespi)

Aluatul dospit se intinde pe masa putin infainata. Ne dorim o foaie dreptunghiulaara de 0.5cm grosime. Se intinde untul simplu, apoi se presara uniform zaharul brun amestecat in prealabil cu scortisoara. Se ruleaza strans si se taie bucati de 4cm maxim. Metoda cu ata/sforicica e minunata (vedeti in montajul foto :)).

Se pun pe tava tapetata cu hartie de pergament, cu spatiu suficient intre ele pt ca vor creste (mie mi-au iesit 11) si le mai lasam la dospit 30 de minute. Se dau la cuptor pana se rumenesc, aproximativ 22 de minute. (supravegheati sa nu se arda pe fund, zaharul scurs le ''ajuta'' sa se arda mai repede)

Cu ajutorul unei linguri puneti glazura in varful cuibului si cu dosul lingurii, intindeti-o cu miscari circulare. Crema se va topi si va imbraca foarte frumos roll-urile cu scortisoara. Se presara cu nuci pecans taiate grosier.

Se servesc calde. Sunt extem de pufoase si aromate.

O observatie:
daca cititi putin reteta cuiburilor de viespi si metoda de a le pune in tava, capatul din tava e strans putin pt a nu permite umpluturii sa se scurga, as crede ca s-ar potrivi si aici si eu am sa procedez in consecinta data viitoare.







12 comentarii:

Narnia spunea...

Vai de mine, Andreea, arata grozav! Eu sunt topita dpa mirosul de scortisoara, din pacate copilului nu-i place si nu prea fac dulciuri cu scortisoara decat pentru mine sau pentru domnul barbat, pentru copil trebuie sa fac fara. Dar melcisorii tai tare imi mai fac cu ochiul. :)
Un week-end placut iti doresc.

Andreea spunea...

Narnia, ce ma bucur sa te vad :)
Nici eu nu-s fan scortisoara, am redus cantitatea din original insa daca nu-i place pana la urma o poti scoate din reteta sau poti incerca reteta de cuiburi de viespi. A 2-a a avut mare succes, prima urmeaza sa faca valuri de-acum inainte :)
Te pup, w-end fain si voua!

Zazuza spunea...

wow, cum arata! opera de arta, nu alta!!

Gabriela Cara spunea...

Wow, minune ti-au iesit! Deci, da... te-ai dus fuguta si le-ai facut, pofta nu gluma :)) Ma bucur ca ti-au placut.
Pupici!

Andreea spunea...

Zazuza sunt musai de incercat!
Dixit! :)))

Andreea spunea...

Gabriela ne-au placut la toti 3 foarte mult, ba fata mea a exagerat de-a dreptul cu ''wow que c'est bon'' ceea ce e rar pe strada ei desi eu ma straduiesc dupa cum vezi. Cred ca cei 10 anisori ai ei sunt de vina ... :)
Te pup, w-end fain va doresc.

mada spunea...

arata intr-adevar fff bine!!

am mancat si mi-au placut foarte mult si incerc sa-i reproduc si in casa. din toate retetele pe care le-am gasit pe net am ales s-o fac pe-a ta pt ca rezultatul arata ff bine si pt ca ai explicat foarte frumos reteta.

merci frumos!

Andreea spunea...

Sunt fff bune Mada. Fetita mea tot bate apropouri cu 'vai ce tare mi-au placut'' :)

As aprecia daca-mi lasi 2 vorbe dupa ce le incerci. Merci fain!

mada spunea...

acum sunt la cuptor, dar miroase fooooarte bine!! mor de pofta!!

au crescut foarte frumos, sper sa fie si la gust la fel de bune.

mai las un comentariu dupa ce mancam :)

Andreea spunea...

Daca au crescut e de bine :)

mada spunea...

Revin mai tarziu cu un comentariu, dar mai bine mai tarziu decat niciodata :)

dupa cum spuneam si anterior au crescut ff frumos in tava, si cat erau in cuptor dar ulterior s-au cam lasat. nu mi-au iesit ca in poza, dar totusi gustoase.

si s-au cam desfacut, nu au stat lipite, nu a iesit melcisor...
cred ca am facut aluatul prea moale. data viitoare il fac ceva mai tare.

merci oricum de reteta. ne-au placut si asa! :)

Andreea spunea...

Cu placere Mada! :)

Imi pare rau ca n=au iesit ca in poza insa, in general, cand nu folosim aceleasi ingrediente e posibil sa trebuiasca ajustate un pic cantitatile. Eu adaug mereu mai putin lichid sa vad cum reactioneaza faina mea.


Sa ai o zi faina!

Trimiteți un comentariu