luni, 15 februarie 2010

Supa cu galuste


Pt supa:
1 pui intreg, legume (morcovi, pastarnac, telina radacina, ceapa, un cartof curatat de coaja) 2 catei de usturoi, sare, piper boabe, patrunjel verde

- puiul se spala si se pune la fiert in asa fel incat apa sa-l depaseasca cu vreo 2-3 cm nu mai mult
- se spumeaza bine apoi se adauga legumele curatate si spalate
- se lasa la fiert sub capac, la foc mic, numai atat cat sa iasa bule de aer din supa si sa o vedeti ca freamata usurel
- fierbem pana s-a fiert carnea (la pui mai mult de 1.30-1.45 ore nu dureaza)
- se strecoara zeama si se pun galustele de gris la fiert, in supa

Galustele de gris
- reteta mostenita de la bunicuta mea draga este asa: 11 lingurite de gris la 1 ou, putina sare
- se amesteca si se lasa cel putin 30 de minute deoparte
- ideal ar fi sa obtinem un aluat de consistenta unei smantani groase, daca nu e asa dupa cele 30 de minute mai adaugati o lingurita sau 2 de gris
- alt truc ar fi sa adaugati un varf de cutit de praf de copt ca sa fiti sigure ca se umfla galustele cum trebuie, eu fac figura de cate ori grisul nu este asa cum mi-am dori
- cu ajutorul unei linguri se ia aluat din castronel cam 1/3 din lingura pe lungime, deci le vrem asa lunguiete si desi par mici cand le punem in supa clocotinda ele se umfla cam de 3-4 ori fata de dimensiunea originala
- se fierb la foc mic sub capac pana s-au triplat in domensiune si la intepatura cutitulul se simte ca sunt fierte

Supa potriveste de sare, se adauga patrunjel tocat marunt (eu n-am rabdare la faza asta, mea culpa) si se serveste calda. Foarte tare ne place!

Supa cu carne de vita urmeaza aceeasi pasi, difera timpul de fierbere. Eventual adaugati o ora la timpul de asteptare.

2 comentarii:

Universul meu magic spunea...

"Hint" ptr galuste :
albusul batut separat
galbenusul frecat separat cu 1/2 lingurita ulei de masline si un praf de sare , se aduga la albusul spuma si se incorporeaze cu miscari de sus in jos grisul .Dupa ce s-au pus toate galustile in supa , se "liniteste" supa cu o canita mica de apa rece si apoi se fierbe acoperit .

Andreea spunea...

Servus Elena, merci pt hint. Ia sa incerc si asa data viitoare. Merci frumos

Trimiteți un comentariu