sâmbătă, 10 octombrie 2009

Cozonac briosa



Am renuntat de ceva vreme sa caut reteta ideala pentru cozonac si explicatia este simpla: am gasit-o deja :)
Iese aromat , pufos, se ia fasii, fasii ... cozonacul perfect.

Aici am variat putin forma, dar din cantitatile de mai jos, puteti face si un cozonac simplu. :)

Ingrediente:
500-600g faina; 20g drojdie prospata sau 8g din cea uscata (un plic de fapt);
200ml lapte; 90g zahar; 90g unt; 2 oua; coaja de lamaie, zahar vanilat etc arome cat de multe (amaretto, esenta de rom etc) , un varf de cutit de sare

- se face o plamadeala din 200g faina, drojdie dizolvata cu putin zahar si 100ml lapte; am lasat-o sa creasca
- faina, sarea si zaharul se amesteca, se face o adancitura in mijlocul fainii si se pun ouale apoi drojdia, se incepe framantatul
- untul topit se adauga ultimul si se framanta pana obtinem o coca elastica ( tare-mi iubesc malaxorul Kitchen aid LOL )
- se lasa la crescut in loc cald, aproximativ o ora, castronul fiind acoperit cu folie de plastic sau un stergar




Se imparte aluatul in 6 parti egale


Se intinde foaie ovala, se pune umplutura pe jumatate din foaie







Se pliaza, ca in imaginile de mai jos
























Se pune intr-o forma de muffine rasucind fiecare fasie ca sa obtineti aspectul din imagine

Se mai lasa la crescut pentru 40 de minute, se ung cu galbenus amestecat cu o lingura de lapte si se dau la cuptorul incins in prealabil pana se rumenesc frumos


Umpluturile le puteti varia
ex1: 50g unt si vreo 2-3 linguri de zahar (pare umplutura cuiburilor de viespe)
ex2: am pus o lingura de unt moale, 2 linguri de cacao, zahar 100g, nuca macina 100g, le-am amestecat intr-o pasta
ex 3: Nutella peste care presaram nuca macinata

Taina: daca vreti sa faceti un singur cozonac, dar rotund, pasii sint aceeasi doar faceti 4-5-6 fasii si urmati pocedeul descris mai sus.



Un prim plan al fasiilor :)

8 comentarii:

CamiWitt spunea...

Interesant cum le-ai impachetat

Miha spunea...

Desi am studiat briosele astea cu ceva vreme in urma...tot n-am priceput cum trebuie invartite. :)))

Pup!

Miha spunea...

Niste premii te asteapta la mine pe blog! :)

Andreea spunea...

Miha, servus. Multumesc frumos pentru premiu.

Sa mai incerc o explicatie cu briosa. :)
Partea netaiata e baza si chiar daca este plata (cum sta pe masa) incerci sa pui totul ''in picioare'' baza fiind ce spuneam mai sus, o curbezi putin ca sa intre cum trebui in forma. Apoi iei fiecare fasie si-o rasucesti de 2 ori, sa capete aspect de spirala si mai lasi totul la crescut. Forma nu e plina de colo pana colo, insa coca mai creste, apoi se mai infoaie si-n cuptor si intr-un final toate spatiile libere sint umplute. Mi-a iesit cam intortocheat? :)

Miha spunea...

Mai beau o cafea si poate pricep! :))))

O saptamana buna si plina de realizari!

Andreea spunea...

Daca nici dupa cafea nu sintem victorioase, lasa-mi adresa sa vin sa-ti arat :)))

O saptamana faina si tie!

FLIK-FLAK spunea...

Draga mea, esti sigura ca e corecta proportia la plamadeala? Am pus 100 ml de lapte si o lingura de zahar , iar faina nu mi-a intrat mai mult de 90-100de grame si si asa am mai adaugat lapte sa rezulte o consistenta mai groasa ca a smantanii.
Multumesc!

Andreea spunea...

Lavinia servus, depinde foarte mult de tipul de faina. La mine asa s-a potrivit insa in fond e musai sa dospesti drojdia (poti pune numai zahar si lapte, fara faina) si-apoi o adaugi la restul de ingrediente. Sper sa-ti fi fost de folos. Craciun fericit!

Trimiteți un comentariu